Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej

NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE: OD 01.07.2023R.

Utworzono dnia 11.05.2023

Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. 1-go Maja1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka

tel:/074/ 811-02-66 fax /074/ 811-17-85
www.opsbystrzyca.pl

e-mail: ops@bystrzycaklodzka.pl
NIP 881-12-62-732 REGON 005810956


Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze : od 01.07.2023r.

Inspektor ds. świadczeń społecznych

  1. Przedmiot konkursu:

  1. Stanowisko Inspektor ds. świadczeń społecznych

  2. Liczba stanowisk 1,

  3. Miejsce wykonywania pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej ul. 1-go Maja 1,

  4. Podstawa zatrudnienia: w pełnym wymiarze czasu pracy.

  5. Wymagania niezbędne (formalne)-

  6. Obywatelstwo polskie,

  7. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  8. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,

  9. Nieposzlakowana opinia,

  10. Wykształcenie wyższe,

  11. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku.

  12. Znajomość przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych ( w tym aktów wykonawczych), ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem”, ustawie o ustaleniu i wypłacaniu zasiłku dla opiekunów, ustawy o dodatkach mieszkaniowych, programu „Czyste Powietrze”, refundacji podatku VAT, Kodeks postępowania administracyjnego.

III. Wymagania dodatkowe:

  1. Minimum 2 letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego.

  2. Doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.

  3. Biegła obsługa komputera i pakietu Office,

  4. Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość, zaangażowanie, komunikatywność.

  5. Gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.

  6. Odpowiedzialność i dokładność realizacji powierzonych zadań

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Wydawanie, przyjmowanie i kompletowanie dokumentacji dotyczącej świadczeń :

    1. zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami,

    2. świadczeń opiekuńczych,

    3. jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka,

    4. świadczenia rodzicielskiego,

    5. dodatku mieszkaniowego,

    6. zasiłków dla opiekunów,

    7. świadczeń alimentacyjnych,

    8. wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

    9. funduszu alimentacyjnego,

oraz opracowanie i emisja decyzji administracyjnych w tym zakresie.

  1. Współpraca z organami, instytucjami i organizacjami w podejmowaniu przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań wynikających z obowiązujących przepisów.

  2. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w ramach Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii.

  3. Wprowadzanie i aktualizacja danych do systemu informatycznego, nadawanie numerów identyfikacyjnych, obsługa programu „Sygnity” przewidzianego do realizacji w/w świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego dodatku mieszkaniowego.

  4. Prowadzenie postępowania w sprawie nienależnie pobranych świadczeń oraz wydawanie w tych sprawach decyzji,

  5. Wprowadzenie i aktualizacja danych osobowych osób ubiegających się o świadczenia realizowane w dziale świadczeń społecznych.

  6. Monitorowanie pobierających należności za lokale mieszkalne w zakresie spełnienia przez nich obowiązku niezwłocznego zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości.

  7. Obsługa programu komputerowego w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych.

  8. Wydawanie zaświadczeń z Działu Świadczeń Społecznych.

  9. Prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych obejmującego:

  10. Udział w postępowaniach toczonych przed organami ścigania i sądami w związku ze składanymi wnioskami o ściganie o przestępstwo określone w art. 209 §1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks Karny (t.j. Dz.U. z 2022 poz.1138 ze zm.)

  11. Sporządzanie zestawień, sprawozdań z godnie z obowiązującymi przepisami z Działu Świadczeń Społecznych.

  12. Przygotowywanie corocznej archiwizacji dokumentacji.

  13. Wykonywanie innych poleceń zleconych przez kierownika Działu i Dyrektora OPS.

V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku.

  1. Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę w pełnym etacie.

  2. W przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym, pierwszą umowę o prace zawiera na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy.

  3. Praca administracyjno – biurowa.

  4. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.

  5. Użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, skaner, kserokopiarka, niszczarka do dokumentów, fax, telefon).

VI. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

VII Etapy konkursu:

1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

3. Wstępna selekcja kandydatów -analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem

formalnym.

4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

5. Selekcja końcowa kandydatów:

a) test kwalifikacyjny;

b) rozmowa kwalifikacyjna;

chyba, że komisja zadecyduje inaczej

6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.

8. Ogłoszenie wyników naboru.

 

VIII Wymagane dokumenty:

1. Życiorys (CV),

2. List motywacyjny,

3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1),

4. Kopie dyplomów poświadczające posiadane kwalifikacje (oryginały do wglądu),

5. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych,

6. Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, (załącznik nr 2)

7. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji (załącznik nr 3)

8. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez OPS. (załącznik nr 4)

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: " Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych( t.j.Dz.U. 2022 poz. 530).

Osoby zainteresowane naborem proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w Biurze Obsługi Klienta Ośrodka Pomocy Społecznej pok. 13 ul. 1-go Maja 1 , 57-500 Bystrzyca Kłodzka w godzinach pracy ośrodka lub przesłanie pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora w Ośrodku Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej, w terminie do dnia 25 maja 2023 roku do godz. 10.00.

Dokumenty aplikacyjne można również przesłać na adres mailowy kadry.ops@bystrzycaklodzka.pl

O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do tut. Ośrodka. Aplikacje, które wpłyną do po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego (rozmowy kwalifikacyjnej) kandydaci zostaną poinformowani pisemnie lub telefonicznie.

 

Bystrzyca Kłodzka, dnia 11 maja 2023 r. Dyrektor

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Bystrzycy Kłodzkiej

Mgr Małgorzata Kuchejda

 

ZAŁĄCZNIKI:

  • Załącznik Nr 1
    Utworzono dnia 11.05.2023, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych
  • Załącznik Nr 2
    Utworzono dnia 11.05.2023, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych
  • Załącznik Nr 3
    Utworzono dnia 11.05.2023, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych
  • Załącznik Nr 4
    Utworzono dnia 11.05.2023, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

...

Imieniny

Imieniny:

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 150

W poprzednim tygodniu: 221

W tym miesiącu: 887

W poprzednim miesiącu: 1403

Wszystkich: 73586