Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej

Informacje ogólne na temat realizacji Programu "Wspieraj Seniora"

Utworzono dnia 26.11.2020

 

Informacje ogólne

  1. Program ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 dofinansowany został na podstawie art. 115 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej na realizację zadań Gminy zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt 4 ww. ustawy.

  2. Usługa wsparcia Seniorów finansowana jest z dotacji otrzymanej przez Gminę Bystrzyca Kłodzka oraz ze środków Gminy Bystrzyca Kłodzka w ramach realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej ,,Wspieraj Seniora” na rok 2020 i będzie przeznaczona na dofinansowanie organizacji i realizacji ww. usługi.

  3. Usługa wsparcia w ramach Programu będzie realizowana przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej w okresie od 23 października 2020r. do 31.12.2020r.

  4. Celem strategicznym Programu jest zapewnienie usługi wsparcia Seniorom, którzy w obowiązującym stanie pandemii zdecydują się pozostać w domu i nie są w stanie np. poprzez wsparcie rodziny zabezpieczyć sobie artykułów podstawowej potrzeby.   

Realizacja usług

  1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Bystrzycy Kłodzkiej realizuje usługę wsparcia przez pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej oraz w przypadku wystąpienia takiej potrzeby przy wsparciu wolontariuszy oraz żołnierzy WOT.

  2. Seniorzy poniżej 70 roku życia w szczególnych przypadkach mogą zostać zakwalifikowani do udzielenia wsparcia. Za szczególne sytuacje uważa się brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Oceny zasadności udzielenia wsparcia dokonuje pracownik realizatora podczas pierwszego kontaktu.

  3. Senior dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia nr 22 505 11 11, zgłoszenie zostaje zarejestrowane w systemie, następnie pracownik realizatora kontaktuje się telefonicznie (w przypadku braku numeru telefonu osobiście z zachowaniem środków bezpieczeństwa) z Seniorem, weryfikuje zgłoszenie poprzez podanie daty i godziny zgłoszenia przez Seniora ustala potrzeby,

  4.  W przypadku stwierdzenia, że potrzeby Seniora nie są zgodne z zakresem usługi wsparcia pracownik realizatora zakańcza zgłoszenie wpisując sposób jego załatwienia. 

  5. Pracownik realizatora może przyjąć zgłoszenie usługi wsparcia dla Seniora z pominięciem Infolinii – Senior może zadzwonić bezpośrednio do realizatora

  6. Pracownik nie ponosi odpowiedzialności za ceny produktów zakupionych oraz ich jakość.

  7. W przypadku wystąpienia konieczności Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej kontaktuje się z Wojskami Obrony Terytorialnej lub wolontariuszami w celu dostarczenia zakupów pod wskazany adres. Zgłaszający zostaje powtórnie poinformowany o udostępnieniu niezbędnych danych osobowych w celu dostarczenia zakupów przez ww. służby. Wyrażenie zgody na taką formę dostarczenia zakupów zostaje przyjęte przez pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

 

Więcej informacji o programie:

  1. https://www.gov.pl/web/rodzina/jak-skorzystac-z-pomocy-udzielanej-w-ramach-programu-wspieraj-seniora​
     
  2. https://www.gov.pl/web/rodzina/przewodnik-po-realizacji-programu-wspieraj-seniora-w-gminach

 

ZAŁĄCZNIKI:

  • Plakat-Wspieraj Seniora
    Utworzono dnia 26.11.2020, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych

    Plakat "Wspieraj Seniora"

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

...

Imieniny

Imieniny: